Του Χρήστου Μουτσάκη
Μετά τις καταστροφές από τις εργασίες των εταιρειών οπτικών ινών και κοινής ωφέλειας στους δρόμους του Κορδελιού και του Ευόσμου, έρχονται τώρα, λέει, έργα ύψους 4,5 εκατ. ευρώ για την αποκατάστασή τους.
Η διοίκηση Αλεξανδρίδη και προσωπικά ο δήμαρχος, Λευτέρης Αλεξανδρίδης οφείλουν, ωστόσο, να απολογηθούν και να εξηγήσουν στους δημότες, γιατί επέτρεψαν τη διάλυση των δρόμων, ακόμη και αυτών που είχαν ασφαλτοστρωθεί κατά την προηγούμενη διοικητική περίοδο, παρακολουθώντας αδρανείς 2,5 χρόνια την καταστροφή. Μιλάμε για όλους τους κεντρικούς δρόμους του δήμου και αρκετούς μικρότερους, που είχαν ασφαλτοστρωθεί από τα χρήματα των δημοτών και κόστισαν σχεδόν 6 εκατ. ευρώ.
Γιατί θα πρέπει, λοιπόν, οι δημότες να πληρώσουν ξανά άλλα 4,5 εκατ. ευρώ για δρόμους που έχουν ήδη πληρώσει πριν από λίγα χρόνια;
Μιλάμε για τον απόλυτο παραλογισμό: Σχεδόν 6 εκατ. ευρώ σε ασφαλτοστρώσεις χάθηκαν εξαιτίας της αδράνειας της διοίκησης Αλεξανδρίδη και τώρα θα δαπανηθούν άλλα 4,5 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση των ίδιων δρόμων, με τον συνολικό λογαριασμό για τους δημότες να φτάνει τα 10,5 εκατ. ευρώ.
Και το ερώτημα προς τον κ. Αλεξανδρίδη είναι συγκεκριμένο: γιατί πρέπει να πληρώσουν τη ζημιά οι δημότες;
Ο νόμος αναφέρει ρητά ότι οι εταιρείες και οι εργολάβοι που εκτελούν τα έργα υποχρεούνται να αποκαθιστούν πλήρως τις τομές και να επαναφέρουν το οδόστρωμα στην αρχική του κατάσταση. Το επανέφεραν; Όχι.
Γι’ αυτόν τον λόγο, οι εταιρείες καταθέτουν υποχρεωτικά εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης, για τις οποίες ο δήμος μπορεί και οφείλει να ζητήσει την κατάπτωσή τους, αξιοποιώντας παράλληλα όλες τις δυνατότητες που του δίνει η νομοθεσία για πλήρη αποκατάσταση.
Γιατί, λοιπόν, ο κ. Αλεξανδρίδης δεν κινεί τις νόμιμες διαδικασίες για να απαιτήσει την πλήρη αποκατάσταση των δρόμων από τις εταιρείες που τους κατέστρεψαν και βάζει τους δημότες να πληρώσουν;
Ο Χρήστος Μουτσάκης είναι δημοσιογράφος, μέλος της Ένωσης Συντακτών (ΕΣΗΕΜ-Θ)
