Δημοτικό συμβουλίου για την δυσοσμία: Μήπως ο Δήμος γίνεται «χρυσό πάπλωμα» σε βάρος των δημοτών;
Περί σύγκρουσης περιβαλλοντικής ευαισθησίας και δηλώσεων διγλωσσίας ή αντίθεσης με την πηγή και το αίτιο.
Η πρόσφατη παρουσίαση των μετρήσεων δυσοσμίας στο Δημοτικό Συμβούλιο Κορδελιού – Ευόσμου επανέφερε στο προσκήνιο ένα πρόβλημα που απασχολεί εδώ και χρόνια τους κατοίκους του δήμου, αλλά και συνολικά της δυτικής Θεσσαλονίκης.
Η παρουσίαση χρησιμοποιήθηκε για να “εμφανιστεί” πως κάτι γίνεται από τη μία και μοναδική πηγή του αιτίου, η οποία όμως δεν έχει αντιμετωπίσει το πρόβλημα εδώ και τόσα χρόνια.
Την ίδια στιγμή, οι μελετητές από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο δήλωσαν ότι το πρόβλημα εξακολουθεί να υφίσταται. Και ο Δήμος τι είπε; Παρέμεινε παρατηρητής ή έδωσε βήμα σε μια προσχηματική απολογία;
Φυσικά, η δυσοσμία είναι ο ηπιότερος ρυπαντής. Ενοχλητικός μεν, αλλά όχι θανατηφόρος. Κύριοι ρυπαντές είναι τα αιωρούμενα σωματίδια, το θείο, το άζωτο κ.ά.
Είναι δημόσια και καταγεγραμμένα τα στοιχεία που δείχνουν ότι η δυτική Θεσσαλονίκη ξεπερνά κατά πολύ τα ανώτατα όρια της Ε.Ε. Πρόκειται για ρύπανση με σοβαρές επιπτώσεις, ενώ ο Δήμος φαίνεται να ξεπλένει το πρόβλημα ασχολούμενος με τα ανώδυνα.
Είναι επίσης πασίγνωστο ότι η Seveso III του 2012 επέβαλε μέτρα περιβαλλοντικής προστασίας με προθεσμία εφαρμογής έως την 1η Ιουνίου 2015, δηλαδή πριν από δέκα χρόνια. Σε διαφορετική περίπτωση προβλέπονται κυρώσεις βάσει των σχετικών διατάξεων της οδηγίας, κάτι που επιβεβαίωσε και η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής.
Πού είναι τα μέτρα; Πού είναι η εξάλειψη των προβλημάτων; Πού είναι οι μετρήσεις στην πηγή αφού οι μετρήσεις πραγματοποιούνται σε απόσταση 2-3 χιλιομέτρων;
Που είναι η μετακίνηση δεξαμενών, η υπογειοποίηση, ο καθαρισμός δεξαμενών; Μόνο ζητάνε παράνομα ερήμωση της πέριξ περιοχής, χωρίς να προβλέπεται από τη νομιμότητα;
Χρόνια διαπιστώσεων, χωρίς μέτρα και χωρίς λύσεις.
Μήπως τώρα, με το Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο, που επιβαρύνει τους δημότες και ευνοεί μόνο ένα συμφέρον, το πάπλωμα χρυσώθηκε ακόμη περισσότερο;
Ευθύνες δεν έχουν και ο Δήμος και οι δημοτικοί σύμβουλοι; Πώς θα διεκδικήσουν την ψήφο των δημοτών; Με τη σιωπή τους απέναντι σε όσα είναι φανερά και νόμιμα;
Θα σηκώσουν τη φωνή των δημοτών;
Τσιότσος Αθανάσιος – Αντίλεξις News
