Επειδή στην διοίκηση του δήμου πολλοί πανηγυρίζουν για την ένταξη δύο σχολικών μονάδων στο πρόγραμμα του Ιδρύματος Ωνάση, μετατρέποντας τα σε Ωνάσεια Δημόσια Σχολεία, θα πρέπει να αναφερθεί πως προφανώς δεν έχουν αντιληφθεί τα προβλήματα που θα προκύψουν.
Σε πρώτο βαθμό, …
δεν μπορεί κάποια διοίκηση δήμου να πανηγυρίζει που συμπεριέλαβαν δύο σχολεία του για να δημιουργηθεί αυτό το Δίκτυο Σχολείων, από την στιγμή που το κριτήριο επιλογής των περιοχών είναι, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις κυβέρνησης και Ιδρύματος, “περιοχές της χώρας που αντιμετωπίζουν κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις”, δηλαδή αναγνωρίζει ο κρατικός μηχανισμός πως η περιοχή είναι προβληματική και υποβαθμισμένη.
Και εδώ μπαίνουν τα σημαντικά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν στην πρώτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου που θα πραγματοποιηθεί
– Ρωτήθηκε η δημοτική αρχή για τις αποφάσεις που ανακοινώθηκαν;
– Ποια η απόφαση της διοίκησης; Είναι επιτυχία και είναι ευχαριστημένη με αυτή την εξέλιξη, κάτι που δείχνουν μέλη της με τις απόψεις τους;
– Με ποιες προϋποθέσεις θα μετατραπούν οι σχολικές μονάδων που έχουν επιλεγεί σε Ωνάσεια Σχολεία;
– Ποιο το οργανόγραμμα που έχει παρουσιαστεί στον δήμο από την κυβέρνηση και το Ίδρυμα;
– Με ποιο σχέδιο από τον κρατικό και δημοτικό μηχανισμό θα πραγματοποιηθούν αυτές οι αλλαγές;
– Ο δήμος μπορεί να ανταπεξέλθει με εργατικό δυναμικό στις εργασίες που θα απαιτηθούν, μιας και συνέχεια αναφέρεται από τον δήμαρχο πως είναι υποστελεχωμένο το προσωπικό;
– Στις εξετάσεις που θα απαιτούνται για την εισαγωγή σε αυτά τα σχολεία, το δικαίωμα θα το έχουν αποκλειστικά τα παιδιά του δήμου ή θα παρέχεται η δυνατότητα σε οποιαδήποτε παιδιά να εισέλθουν;
– Αν επιτρέπονται και από άλλους δήμους, ίσες ευκαιρίες για όλα τα παιδιά, μπορεί να τα υποδεχθεί ο δήμος στις ήδη προβληματικές εγκαταστάσεις του δήμου, αφού λείπουν σχολικές εγκαταστάσεις;
– Τα παιδιά που υπάρχουν στα δύο σχολεία που επιλέχθηκαν, που θα διασκορπιστούν για να πραγματοποιηθεί αυτή η “μεγαλόπνοη επιτυχία’ για τον δήμο;
– Υπάρχουν σχολικές μονάδες που μπορούν να υποδεχθούν τα παιδιά που υπάρχουν σε αυτά τα σχολεία και θα πρέπει να αποχωρήσουν, για να έρθουν τα παιδιά που θα επιτύχουν στις εξετάσεις εισαγωγής;
– Με τους καθηγητές που υπάρχουν σε αυτά τα σχολεία τι θα γίνει; Θα παραμείνουν;
– Η νέα κατανομή των μαθητών θα έχει ως αποτέλεσμα να στοιβαχθούν τα παιδιά σε κτήρια που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για τον μαθητικό πληθυσμό που θα υπάρξει, όπως και σε τάξεις που θα δημιουργεί εκπαιδευτική δυσαρμονία με υπεράριθμες τάξεις;
Μήπως θα πρέπει ως δημοτική αρχή αντί να πανηγυρίζετε να δείτε το θέμα στη σοβαρότητα του; Αντί να ξεφύγει η εκπαιδευτική διαδικασία από τις υπόγειες και τις kibo αίθουσες και την έλλειψη σχολικών εγκαταστάσεων, θα δημιουργήσετε με την ανοχή σας, ακόμα χειρότερες συνθήκες που έχουν αντιεκπαιδευτικές προεκτάσεις, στα παιδιά μας;
