O Θανάσης Κοκονάς (επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Κορδελιού – Ευόσμου) στην ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της δημοτικής αρχής, έθεσε ένα πολύ σοβαρό ερώτημα που αφορά τα περιοριστικά μέτρα της συνθήκης Seveso, ως προς την ασφάλεια, τις οικοδομικές άδειες και τα μέτρα που πρέπει να πάρει η βιομηχανία των Ελληνικών Πετρελαίων, με βάση αγωγή που έχει κάνει ο δήμος.

Αναλυτικά η ερώτηση… 

“Έχει κατατεθεί από την προηγούμενη διοίκηση αγωγή με την οποία μεταξύ άλλων ο δήμος Κορδελιού Ευόσμου ζητάει την εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων των συνθηκών Seveso που ισχύει στην περιοχή μας κυρίως στην 5η συνοικία αλλά και σε άλλες περιοχές του Δήμου μας

Σε τι στάδιο βρίσκεται αυτή η αγωγή;

Η σημερινή διοίκηση αποδέχεται ότι δεν πρέπει να εφαρμοστεί ο όρος ασφαλείας που περιγράφεται με την Οδηγία Seveso στην Ελλάδα και που όπως φαίνεται ο Δήμος ζητάει να καταργηθεί;

Η Ελλάδα εναρμόνισε το εθνικό της δίκαιο με τις οδηγίες αυτές. Σήμερα βρίσκεται σε ισχύ η Κ.Υ.Α 172058/2016 (εναρμόνιση με Seveso III). Η ΚΥΑ στις εγκαταστάσεις όπου υπάρχουν επικίνδυνες ουσίες (υπό μορφή πρώτης ύλης, προϊόντων, παραπροϊόντων, καταλοίπων ή ενδιάμεσων προϊόντων συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που δεν προκύπτουν σε περίπτωση ατυχήματος), σε ποσότητες ή ανώτερες από ορισμένες οριακές τιμές που αναφέρονται στην ΚΥΑ. Εξαιρούνται ορισμένες δραστηριότητες ή δραστηριότητες, όπως π.χ. οι στρατιωτικές εγκαταστάσεις, η μεταφορά επικίνδυνων ουσιών μέσω αγωγών, η μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων, η εξόρυξη και η επεξεργασία ορυκτών σε μεταλλεία, ορυχεία και λατομεία, η υπεράκτιση έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων κ.ά., που καλύπτονται από άλλες αναφορές.”

Αφού απάντησε γενικά ο δήμαρχος, ο Θανάσης Κοκονάς δευτερολόγησε θέτοντας πάλι την ερώτηση στο σημείο που βρίσκεται η αγωγή, αν έχει υπάρξει απόφαση και αν ναι ποια απόφαση υπήρξε, γιατί δεν απαντήθηκαν από τον δήμαρχο, ο οποίος σε δεύτερη φάση ανέφερε πως είναι στο ΣτΕ και έχει οριστεί δικάσιμος, χωρίς να αναφέρει λεπτομέρειες. Μόνο το ότι υπήρξε αρνητική απόφαση και τώρα θα εκδικαστεί ζητώντας ο δήμος να ακυρωθεί η πρώτη.

Το θέμα βέβαια που προκύπτει είναι, πως ενώ οι ερωτήσεις στις συνεδριάσεις λογοδοσίας δίνονται ημέρες πριν για να μπορούν να προετοιμαστούν οι διοικητικοί παράγοντες και να δώσουν τις ανάλογες απαντήσεις, δεν δόθηκαν πειστικές απαντήσεις στο θέμα και μάλιστα αν δεν υπήρχε δευτερολογία του Θανάση Κοκονά θα περνούσε το θέμα χωρίς να υπάρξει καμία απάντηση!