Η ανακοίνωση της εταιρείας Ελληνικά Πετρέλαια, την όποια δημοσιεύσαμε, ανέφερε πως γίνονται “εργασίες Γενικής Συντήρησης των Βιομηχανικών Εγκαταστάσεων Θεσσαλονίκης για δέκα ημέρες” και επισημαίνει πως “πρόκειται για συνήθη διαδικασία, η οποία προβλέπεται από τον σχεδιασμό των εγκαταστάσεων και είναι σε πλήρη εναρμόνιση με τις Βέλτιστες Πρακτικές Ασφάλειες και Προστασία Περιβάλλοντος”.

Αφού γίνονται αυτά τα έργα σε πλήρη εναρμόνιση με τις βέλτιστες πρακτικές προστασίας του περιβάλλοντος, γιατί από τις 6 Μαρτίου μέχρι και σήμερα 9 Μαρτίου, τα νούμερα των μετρήσεων ρύπων είναι πάνω από τα όρια, είναι αποπνικτική η ατμόσφαιρα, μυρίζει στην περιοχή με ακτίνα χιλιομέτρων πετρέλαιο; Αν δεν υπήρχαν και οι βέλτιστες πρακτικές ποια θα ήταν τα δεδομένα;

Τα μικροσωματίδια pm10 που θεωρούνται ρύπανση που κάνει κακό στην υγεία των πολιτών, η οριακή τιμή τους πρέπει να μην υπερβαίνει τα 50 μg/m3 και να μην υπερβαίνεται το όριο αυτό περισσότερες από 35 φορές το έτος, από τις 6 Μαρτίου δεν έχει πέσει ούτε μία στιγμή κάτω από αυτό το όριο και υποδηλώνει κακή έως πολύ κακή ποιότητα του αέρα.

Σε άλλο σημείο της ανακοίνωσης αναφέρει “παράλληλα, έχουν ενημερωθεί πλήρως και οι αρμόδιες Αρχές, σύμφωνα με τις ισχύουσες διαδικασίες”. Κύριοι/ες της δημοτικής αρχής, είχατε την ενημέρωση; Ποιες θα είναι οι διαδικασίες των εργασιών τους; Ποιες οι πιθανές επιπτώσεις και αποτελέσματα; Σε τέτοια ακραία αποπνικτικά φαινόμενα και τα όρια των ρύπων υπερβαίνουν τα επιτρεπτά για συνεχόμενες ημέρες, ποιος ο ελεγκτικός ρόλος του δήμου; Ποια η επισήμανση της ακραίας ενόχλησης των συνθηκών για τους ανθρώπους και την δημόσια υγεία;