Της Μαρίας Πουρσανιδου
Σε κάθε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου παραβρίσκεται –σε θέση που του έχει οριστεί από τον Πρόεδρο– ο ειδικός συνεργάτης του Δημάρχου. Ένα πρόσωπο το οποίο, ενώ δεν είναι αιρετό μέλος του σώματος, έχει καταφέρει να μετατρέψει την παρουσία του σε μόνιμη πηγή έντασης, προσβολών και θεσμικής απαξίωσης της διαδικασίας.
Πρόκειται για έναν συνεργάτη που…
ουδέποτε έχει απαντήσει σε ερώτηση που άπτεται των αρμοδιοτήτων του, ούτε έχει παρουσιάσει ποτέ κάποια πρόταση προς τους Δημοτικούς Συμβούλους. Αντίθετα, επιλέγει συστηματικά να παρεμβαίνει κατά τη διάρκεια των ομιλιών των συμβούλων της αντιπολίτευσης, σχολιάζοντας προκλητικά, ειρωνευόμενος και πολλές φορές εκφραζόμενος με τρόπο χυδαίο.
Τις περισσότερες φορές μάλιστα δρα εκ του ασφαλούς, χωρίς μικρόφωνο, ώστε να μην καταγράφονται οι παρεμβάσεις του. Παρ’ όλα αυτά, αρκετές φορές οι εκφράσεις του έχουν καταγραφεί από ανοιχτά μικρόφωνα της αίθουσας.
Στην 29η συνεδρίαση του 2024, παρότρυνε τη Δημοτική Σύμβουλο και πρώην Αντιδήμαρχο κ. Γαβαλά να «πάει σπίτι της να πλύνει κανένα πιάτο».
Ακόμη πιο λυπηρό είναι ότι εκείνη τη στιγμή στο βήμα μιλούσε η κ. Καλού, μέλος της Επιτροπής Ισότητας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Κ.Ε.Δ.Ε., η οποία προφανώς δεν ένιωσε την ανάγκη να υπερασπιστεί τη συνάδελφό της.
Στην 27η συνεδρίαση του 2025, κατά την ομιλία μου για τους λόγους ανεξαρτητοποίησής μου, το μικρόφωνο του συγκεκριμένου προσώπου ήταν ανοιχτό και καταγράφηκαν –στο χρονικό σημείο 37:50– συκοφαντικές αναφορές εις βάρος μου.
Το προχθεσινό περιστατικό όμως ξεπέρασε κάθε όριο απρέπειας και θεσμικής εκτροπής.
Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησης του πρώην Δημάρχου, ο ειδικός συνεργάτης τον αποκαλούσε επανειλημμένα «ψεύτη». Όταν ο ανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος κ. Βόγγαλης απευθύνθηκε στον Πρόεδρο ζητώντας να ελεγχθεί αυτή η συμπεριφορά, ο ίδιος σηκώθηκε για να αποχωρήσει από την αίθουσα.
Πριν αποχωρήσει όμως, στάθηκε πάνω από εμάς και προχώρησε σε χυδαία προσωπική επίθεση, κάνοντας δημόσια αναφορά σε περίοδο της ζωής του κ. Βόγγαλη κατά την οποία είχε υπάρξει χρήστης ουσιών, επιχειρώντας να τον διασύρει και να τον μειώσει ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου.
Η επίκληση μιας τόσο προσωπικής και ευαίσθητης πτυχής της ζωής ενός ανθρώπου, μέσα σε μια θεσμική διαδικασία, δεν αποτελεί πολιτική αντιπαράθεση αλλά πράξη ηθικής απαξίωσης και πολιτικού εκφοβισμού.
Ζήτησα αμέσως τον λόγο. Για ακόμη μία φορά όμως ο Πρόεδρος δεν άνοιξε το μικρόφωνό μου. Έτσι ενημέρωσα το σώμα για τη συγκεκριμένη αναφορά, με τον Πρόεδρο να απαντά ότι «δεν την άκουσε».
Κατά την επιστροφή του στην αίθουσα, ενώ απευθυνόμουν στον Πρόεδρο, ο ειδικός συνεργάτης μου είπε:
«Μην μιλάς. Σήκω φύγε από εδώ. Τράβα στα ΕΛΠΕ».
Δηλαδή ένας υπάλληλος του Δημάρχου, ένα μη αιρετό πρόσωπο, θεώρησε ότι έχει το δικαίωμα να διατάζει μια εκλεγμένη Δημοτική Σύμβουλο να αποχωρήσει από τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Και μάλιστα για ακόμη μία φορά επιτίθεται σε γυναίκα Δημοτική Σύμβουλο.
Δεν είναι η πρώτη φορά που επιλέγει ως στόχο γυναίκες μέσα στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, υιοθετώντας συμπεριφορές που προσβάλλουν όχι μόνο τα πρόσωπα αλλά και τον ίδιο τον θεσμό της ισότιμης συμμετοχής στη δημόσια ζωή.
Όταν τέτοιες συμπεριφορές γίνονται ανεκτές μέσα στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, τότε το πρόβλημα παύει να είναι ατομικό και γίνεται θεσμικό.
Με απειλές, χυδαιότητες και τέτοιου είδους συμπεριφορές δεν αποδομούνται χαρακτήρες.
Απλώς κάποιοι αποκαλύπτονται.
Οι πολίτες βλέπουν
Οι πολίτες ακούνε
Και στο τέλος οι πολίτες κρίνουν
Η Μαρία Πουρσανίδου είναι πρώην αντιδήμαρχος Οικονομικών της διοίκησης Αλεξανδρίδη που παραιτήθηκε και ανεξαρτητοποιήθηκε
